Pääluottamusmiehen palsta

Matti Toivonen on poissa

Sunnuntaina 23.8. 2015 tuli suruviesti,  yhdistyksen pitkäaikainen pääluottamusmies Matti Toivonen on poissa. Matti toimi yhdistyksen pääluottamusmiehenä 10 vuotta. Hän loi hyvät suhteet niin hallintoon kuin muihin ammattijärjestöihin.

Kun minut valittiin Matin seuraajaksi pääluottamusmiehenä  tiesin,  että saappaat ovat niin suuret, että mahdun toiseen kokonaan.  Matti toimi tukena ja turvanani.  Vaikeina aikoina minun oli helppo kääntyä hänen puoleensa,  neuvoja tuli aina.

Matti oli erittäin positiivinen ihminen,  joka aina löysi asioista ne hyvät puolet.  Hän osasi nauttia elämässä niistä asioista joita hänellä oli, eikä surrut niitä asioita joita hän ei ollut saanut.  Hän oli myöskin realisti.  En tiedä,  oliko se hänen perusluonnettaan vai oliko hän oppinut sellaiseksi.  Hänellä ei ollut mitään hahrakuvitelmia asioista mitä ei voinut saavuttaa.  Hän opetti myös minulle, että tuulimyllyjä vastaan on turha taistella.  Matti opetti myös,  että yhdessä olemme vahvoja. Hänen mielestään yhteistyö toisten ammattiyhdistysten kanssa on erittäin tärkeää ja sitä olikin helppo jatkaa,  koska Matti oli tehnyt niin hyvää työtä heidän kanssaan.

Matille tärkeitä asioita olivat myös perhe,  luonto ja hevoset.  Hevoset yhdistivät minua ja häntä  ja puhe usein kääntyikin niihin. Matti sai olla viimeiset aikansa läheistensä kanssa.

Mattia jäi kaipaamaan suuri joukko ihmisiä. Perhe , ystävät,  työtoverit,  hevosihmiset ja ammattiyhdistysihmiset. Harmailla ja valituilla on varmasti monta tarinaa Matista ja toivonkin niitä heiltä vielä kuulevani.

Hyvää matkaa Matti <3

-Anne