Harmaat ja valitut

11.07.2023 PK

ps. olen naputellut näiden nettisivujen Yhdistyksemme -välilehdeltä löytyvään Historia -osioon ammattiosastomme historiaa.   Lisää on tulossa aina kun eläkeläiskiireiltäni ehdin työtä jatkaa.

Valokuvia Harmaista ja valituista on sivun alareunassa.

Maaliskuu 2018

Maaliskuun 22. päivänä Harmaat ja valitut viettivät yhteistä aikaa lounaalla vakiopaikassa eli Turun Kellariravintolassa.  Ja tähän kymmenenteen tapaamiseen oli ilahduttavasti tullut uuttakin porukkaa, tuttuja aktiiviajoiltamme.

Lokakuu 2017

Torstaina 12.10.2017 Harmaat ja valitut nauttivat hyvästä seurasta ja lounaasta.  Ruoka maittoi ja juttu luisti jo yhdeksättä kertaa.

Maaliskuu 2017

Kahdeksas yhteinen lounas!

Lokakuu 2016

Seitsemäs Harmaiden ja valittujen yhteinen lounas kokosi Turun Kellariravintolaan niin paljon mukavia ihmisiä, että tarjoilija sai tuoda kabinettiin lisää istuimia.  Lounasta piristi myös epävirallinen kokelasjäsenemme Sami, joka ehti toimia myös valokuvaajana.

Maaliskuu 2016

Kuudennen kerran Harmaat ja valitut lounastivat yhdessä torstaina 10.03.16 tutussa paikassa eli Turun kellariravintolassa.  Ja ay-liike valittaa vähenevistä jäsenmääristä, niin meille käy päin vastoin eli me iloitsemme kasvavasta joukostamme kun taas oli lounaalla tuoreita eläkeläisiä.  Juttu luisti niin hyvin, että seuraavan tapaamisen päivämäärä jäi sopimatta, asia korjaantui vasta puolen vuoden kuluttua.  Valitettavasti kamerankäyttäjän salamavalo ei toiminut alkuunkaan ja siksi kuvat ovat tunnelmallisen tummia.

Lokakuu 2015

Taas oli mukava tavata entisiä tuttuja ja nykyisiä Harmaita ja valittuja kun 08.10.15 kokoonnuimme viidennen kerran yhteiselle lounaalle Kellariravintolaan.   Tuomisen Pirkon kutsua oli noudattanut kiitettävän moni - jotkut eivät päässeet paikalle, mutta terveiset tulivat perille.  Tällä kertaa aloitimme kokoontumisemme hiljaisella hetkellä kunnioittaen kahden joukostamme poistuneen Harmaan ja valitun muistoa.  Lounas kului muistellessa ilolla ja haikeudella vuosien työtoveruutta ja yhteistyötä näiden kahden henkilön kanssa ja jutellessa kaikenlaisista muistakin kiinnostavista asioista.

Maaliskuu 2015

Neljännen kerran Harmaat ja valitut kokoontuivat Kellariravintolan kabinettiin torstaina 26.03.15 klo 12.  Mukana oli vanhoja tuttuja ja tuoreita eläkeläisiäkin oli tullut joukkoomme.   Kaikki eivät ehtineet mukaan, mutta lähettivät lämpimät terveisensä.  Melkein kaksi tuntia vierähti jutellessa kaikenlaisista ajankohtaisista asioista.  Menneitä ei tainnut muistella kukaan.

Lokakuu 2014

Kolmas tapaamisemme 16.10.14 oli Kellariravintolan viihtyisässä kabinetissa.  Kaikenlaiset krempat ja monenlaiset kiireet estivät monen seniorin osallistumisen, mutta ikään kuin korvaukseksi mukaan tuli uusia entisiä tuttuja.  Tunnelma oli yhtä lämmin ja iloinen kuin aikaisemmillakin kerroilla ja juttu luisti buffet-pöydän antimia nauttiessa.

Maaliskuu 2014

Toisella kerralla kokoonnuimme Kuttilan Merjan kutsumina ravintola Torreen maaliskuussa 2014.

Näin kaikki alkoi... Lokakuu 2013

Ammattiosastomme seniorit kokoontuivat 24.10.13 ravintola Teiniin toivottamaan pitkäaikaisen pääluottamusmiehemme Matti Toivosen tervetulleeksi eläkkeelle.  Juttu luisti ja kaikki viihtyivät.  Aktiivisuus ja luovuus ovat vain lisääntyneet eläkepäivien aikana, siitä osoituksena on päätös perustaa Harmaat ja valitut.  Sen jäseniksi hyväksytään vain harvat ja valitut eli ne, jotka ovat eläkkeellä joko osittain tai kokonaan ja jotka ovat ymmärtäneet aikoinaan liittyä parhaaseen ammattiliittoon.  Tämä oli siis Harmaiden ja valittujen ensimmäinen kokoontuminen.

26.10.13 PK

Asiaa ja muutakin